неділю, 27 вересня 2015 р.

ЯК ЗБЕРЕГТИ ЗДОРОВ"Я ДІТЕЙ В УМОВАХ НАВЧАННЯ

Перш за все, необхідне правильне співвідношення рівня вимог та режиму навантажень із реальними можливостями учня, з особливостями його здоров'я і працездатності. Тож завдання батьків - не лише зрозуміти, підтримати, допомогти, коли це необхідно, а й так організувати життя сина чи доньки (а при необхідності й усієї родини), щоб шкільні навантаження не призвели до перевтоми, неврозів, порушень постави та зору тощо.
Варто замислитися про режим дня, головне завдання якого - забезпечити високу працездатність нервової системи (тобто здатність у мінімальні терміни досягти максимальних результатів) у години навчальних занять у школі й удома.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ДРУГОКЛАСНИКІВ , ЯК ВИКОНУВАТИ  ДОМАШНІ  ЗАВДАННЯ

 1. Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для того, щоб закріпити те, що пояснював вчитель на уроці, інакше в довгострокову пам’ять знання не перейдуть.


 2. Як допомогти дитині у підготовці домашнього завдання? Перевірте чи правильно організоване робоче місце учня. Привчайте дитину вчасно сідати за уроки. Не дозволяйте учню занадто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеличкі перерви.Спочатку контролюйте чи всі уроки виконані.


 3.Показувати дитині приклад організованості і зібраності.


4.Прийняти думку, що негативні оцінки в учбовому процесі неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в проблемі.


5. Для успішного навчання важливо:наскільки добре дитина розуміє зміст слів «не можна» і «треба». 


6.Не думати, що якщо мама і тато відмінно навчалися в школі, то їх дитина обов’язково буде відмінником – діти необов’язково повинні бути схожими на батьків.


7.Якщо часто сварити дитину за «двійки» , може з’явитися шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну діяльність. Якщо дитина погано навчається, то вона втратила віру в свої сили,боїться, що його спитають на уроці, йому соромно відповідати перед учнями, перед вчителем, дорослі ставлять завищені вимоги;

8.Не вимагати від дитини більше за її можливості на даний момент. Що робити?  Встановити точний діагноз (погіршення самопочуття, проблеми в родині …). Уникати нервозності і невиправданих конфліктів.Батькам слідкувати за собою, за своєю інтонацією під час занять, намагатися не підвищувати голос. Обов’язково відмічати перші успіхи дитини. Намагатися розвинути в дитині почуття гідності.

9. Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок дитини і не вимагати від неї лише відмінних оцінок - якщо мама занадто   турбується за оцінки, то і у дитини з’являється страх не виправдати сподівання мами.


10.Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення із своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів.


11.Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді винагороди, які можна давати регулярно за невеликі досягнення у навчанні та поведінці. Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого (вчителя, батьків) надходять завдання і стимули, а від школярів – активність у їх досягненні.


12. Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально, що помиляються мама і тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку.


 13.Діти часто сприймають оцінку за роботу, як оцінку особистості, тому треба вчити розділяти : «Я хороший, але в роботі я припустився 20 помилок і тому отримав «2».


14.Важливо налаштовувати дитину : якщо вірити в успіх і старатися , то все обов’язково вийде. Письмові завдання варто чергувати з усними. Бажано завдання виконувати в той день, коли його задали, щоб не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам’ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів. 

 Пам'ятайте, що  виконання домашніх завдань другокласниками не повинно перевищувати 45 хв. 

Бажаю гарних оцінок у ІІ семестрі нового навчального року!!!