Кількісні показники темпу читання вголос
(для розвитку темпу читання)
Клас
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
2
|
35-45 сл/хв
|
50-60 сл/хв
|
3
|
65-70 сл/хв
|
75-80 сл/хв
|
4
|
80-85 сл/хв
|
90-95 сл/хв
|
Такий показник розвитку навички читання як виразність перевіряють на знайомому
тексті, але окремо від інших показників не оцінюється.
Поточна перевірка навички читання вголос здійснюється
в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність,
спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують
незнайомий художній, науково-художній текст, який у кожному класі відрізняється
складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом (у
2 класі – 120-150 слів; у 3 класі – 180-210 слів, у 4 класі – 240-270 слів). Після
читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на
розуміння прочитаного.
Перевірка навички читання вголос, у тому числі
розуміння прочитаного, може здійснюватись після першого і наступних
перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то
виразність не враховується, а запитання мають стосуватись фактичного змісту
твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?;
які і як відбувалися події?; хто персонажі?, що вони робили?, до якого жанру
належить твір?. Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань,
то виразність враховується, а завдання мають стосуватись визначення теми,
основної думки; відтворення послідовності подій, встановлення смислових,
причиново-наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їхніх вчинків.
Орієнтовні вимоги до оцінювання
сформованості навички читання вголос
Рівень навчальних досягнень
учня/учениці
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня/учениці
|
Початковий
|
1
|
Учень/учениця читає відривними
складами, припускаючись численних помилок у закінченнях, наголошуванні слів,
на пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного характеру. Повторно
перечитує окремі слова, закінчення слів, робить великі паузи між словами,
реченнями. Виявляє нерозуміння тексту як у цілому, так і змісту окремих
речень
|
2
|
Учень/учениця читає переважно
складами, з тривалими паузами, припускаючись численних помилок у закінченнях,
наголошуванні слів, на пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного
характеру. Виявляє нерозуміння тексту в цілому але розуміє зміст окремих
речень
|
|
3
|
Учень/учениця значну кількість
слів читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями і смисловими групами
слів. Припускається багатьох помилок на перестановку, заміну складів, звуків,
слів, у наголошуванні слів. Виявляє нерозуміння тексту в цілому але частково
розуміє зміст окремих фактів
|
|
Середній
|
4
|
Учень/учениця читає словами і
складами. Читання монотонне. Часто припускається помилок у вимові,
наголошуванні слів. Виявляє нерозуміння тексту в цілому, але розуміє окремі
факти
|
5
|
Учень/учениця читає переважно
словами. Припускається помилок на заміну, перестановку складів, у
наголошуванні слів, порушує правила вимови. Виявляє неповне розуміння
фактичного змісту тексту
|
|
6
|
Учень/учениця читає переважно
плавно, цілими словами, припускаючись мовленнєвих помилок, а також у
наголошуванні слів. Недостатньо повно розуміє фактичний зміст тексту.
Припускається помилок, пов’язаних із розумінням основної думки твору, встановленні
смислових зв’язків
|
|
Достатній
|
7
|
Учень/учениця читає плавно,
цілими словами без зайвих пауз. Припускається кількох орфоепічних,
мовленнєвих помилок. Виявляє достатнє розуміння фактичного змісту тексту.
Припускається помилок, пов’язаних із розумінням основної думки твору
|
8
|
Учень/учениця читає плавно словами,
правильно. Припускається окремих помилок у наголошуванні слів. Усвідомлює
фактичний зміст тексту, але не повно розуміє його основний смисл.
Припускається помилок щодо розуміння підтексту, встановлення смислових,
причиново-наслідкових зв’язків
|
|
9
|
Учень/учениця читає плавно
словами і групами слів, правильно. Припускається окремих орфоепічних помилок.
Усвідомлює фактичний зміст та основний смисл тексту. Припускається помилок
щодо розуміння підтексту, встановлення смислових, причиново-наслідкових
зв’язків
|
|
Високий
|
10
|
Учень/учениця читає правильно,
плавно словами і групами слів. Мають місце поодинокі орфоепічні помилки. У
повному обсязі усвідомлює фактичний зміст та основний смисл текстів. Іноді
припускається помилок щодо розуміння підтексту, встановлення смислових,
причиново-наслідкових зв’язків
|
11
|
Учень/учениця читає правильно,
плавно словами і групами слів, із дотриманням норм літературної вимови. У
повному обсязі, поглиблено усвідомлює фактичний зміст та основний смисл
тексту. Іноді припускається неточностей щодо розуміння підтексту,
встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків
|
|
12
|
Учень/учениця читає правильно,
плавно, словами і групами слів із дотриманням норм літературної вимови. У
повному обсязі, поглиблено розуміє фактичний зміст та основний смисл текстів,
встановлює смислові, причиново-наслідкові зв’язки
|
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.