суботу, 11 листопада 2017 р.

КОНСПЕКТ УРОКУ Змінювання іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини

Урок 38                      
Тема. Впр.131-133
Мета: ознайомити учнів з вимовою і правописом іменників    чоловічого роду в орудному відмінку однини; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.

Обладнання: тренажер презентація «Закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини», презентація «Словникові слова 4 клас», відеофізкультхвилинка «Вітамінка», презентація «Каліграфічні хвилинки-здоровинки»
Тип уроку: комбінований.

                       Перебіг уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання  
Вам потрібно було 6 іменників жіночого роду на –а,-я поставити в О.в. однини,ілюструючи правило на с.67 ( середній рівень).  За бажанням скласти 2 речення з цими словами(достатній рівень) або історію про пригоди одного зі слів(високий рівень).
 Опитування учнів,коментування відповідей , оцінювання .
2.Словниковий диктант(за презентацією). Вибрати правильний варіант написання слів. Взаємоперевірка.
Аеродром, влітку, щодня, інженер, цемент, праворуч, сигнал, шеренга.
- Назвати іменники. Провідміняти слово «шеренга». Назвати частини мови, які ще не вивчали. Зробити транскрипцію слова «щодня» [ш ч о / д н' á] - 5б., 6 зв.
3.Каліграфічна хвилинка-здоровинка. Написання букви Чч, складання речення зі словом «чай». Проблемне завдання: Поставити слово «чай» в О.в.однини. Варіанти:чаєм,чайом.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми будемо працювати над правописом закінчень імен­ників  чоловічого роду в орудному відмінку однини. Щоб завжди говорити і пи­сати грамотно, спробуємо зро­зуміти і запам’ятати особливості закінчень таких іменників.
IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Бік— боком,
куля — кулею,
нуль — нулем,
лінія — лінією,
край — краєм,
каша — кашею,
душ — душем,
межа — межею,
вуж — вужем,
задача — задачею.
меч — мечем.
— До якого роду належать іменники першого стовпчика?
— До якого роду належать іменники другого стовпчика?
— У якому відмінку стоять іменники чоловічого і жіночого роду?
— Чи однакові вони мають закінчення?
2. Спостереження за мовним матеріалом. Вправа 131 (с. 67)
— Прочитайте іменники, записані парами.
— Поясніть значення слова вир. (.Місце у річці, морі   з круговим рухом води, що утворюється внаслідок дії протилежних течій. Переносне значення: Бурхливий, стрімкий рух, який захоплює, кличе за собою
Визначення роду, числа і відмінка іменників
— Які закінчення мають іменники чоловічого роду в орудному відмінку?
— Зверніть увагу на кінцевий приголосний основи та спробуйте пояснити, чому закінчення у них різні.
2. Робота в групах
1група. Скласти історію про пригоди іменників ч.р. в Орудному відмінку (методика сторітеллінг)
2 група. Побудувати  схему-опору, яка допоможе краще засвоїти правильне напи­сання закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини.
3 група. Доповнення правила  в підручнику (с. 68)
4 група. Записати в орудному відмінку слова з впр.132 (2,3).
Перевірка завдань.


















4. Самостійна робота. Вправа 132 (4,5). Перевірка помічниками вчителя.
5. Фізкультхвилинка (відео)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
  1.Творчий диктант-запитання
Чим грають у футбол?
Чим узимку скована річка?
За чим увечері ховається сонце?
Чим керує пілот?
Чим покриваються дерева взимку?
Перевірка:м'ячем, льодом,за обрієм, штурвалом, інеєм.
2.Офтальмологічна хвилинка(за тренажером Базарного В.Ф.)
3. Візьми до уваги (с. 68)
Учні читають додаткову інформацію про вживання прийменників з іменни­ками чоловічого і жіночого роду в орудному відмінку.

4.Робота з тренажером.
5.Гра «Асоціація  
Асоціація – це зв'язок між уявленнями, думками, почуттями, внаслідок якого одне уявлення, почуття викликає інше. Наприклад, композитор асоціюється з музикою, піснею.
-     Письменник – (з книгою)  .                  
-     Драматург – (з п’єсою)  
-     Кухар – (з їжею.)                                 
-     Пожежник – (з вогнем).                                  
-     Поет – (з віршем) . 
.-    Футбол – (з м’ячем).
-     Ранкові зустрічі ( з чам)                             
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
-Якими  знаннями можете поділитись з товаришами?
- Які нові слова запам'ятали?
Вправа 13, с. 69.
1.Списати 4 рядки. Вставити пропущені букви
2. Виписати словосполучення з іменниками чоловічого роду в О.в.
3. Виписати словосполучення з іменниками чоловічого роду в О.в.Скласти (усно) фанастичну історію про свої мандри.




Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.