КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
ЧИТАННЯ ВГОЛОС
Рівень навчальних досягнень ¦Бали¦ Критерії
оцінювання і норми ¦
¦ учнів ¦
¦ читання ¦
¦-----------------------------+----+-----------------------------¦
¦I Початковий ¦ 1 ¦Учень (учениця) читає ¦
¦ ¦ ¦відривними складами, ¦
¦ ¦ ¦припускаючись численних ¦
¦ ¦ ¦помилок у закінченнях, ¦
¦ ¦ ¦наголошуванні слів, на ¦
¦ ¦ ¦пропуск, перестановку літер і¦
¦ ¦ ¦складів, помилок мовного ¦
¦ ¦ ¦характеру. Частково розуміє ¦
¦ ¦ ¦значення більшості слів, ¦
¦ ¦ ¦словосполучень у тексті. ¦
¦ ¦ ¦Усвідомлює зміст окремих ¦
¦ ¦ ¦речень тексту. Темп читання ¦
¦ ¦
¦суттєво нижчий від ¦
¦ ¦ ¦нормативного. ¦
¦
¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 2 ¦Учень (учениця) читає ¦
¦ ¦ ¦переважно складами, з ¦
¦ ¦ ¦тривалими паузами у темпі, ¦
¦ ¦ ¦значно нижчому від ¦
¦ ¦ ¦нормативного, припускаючись ¦
¦ ¦ ¦численних помилок у ¦
¦ ¦ ¦закінченнях, наголошуванні ¦
¦ ¦ ¦слів, на пропуск, ¦
¦ ¦ ¦перестановку літер і складів ¦
¦ ¦ ¦помилок мовного характеру. ¦
¦ ¦ ¦Розуміє значення окремих ¦
¦ ¦ ¦фрагментів змісту твору. ¦
¦ ¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 3 ¦Учень (учениця) значну ¦
¦ ¦ ¦кількість слів читає складами¦
¦ ¦ ¦не дотримуючись пауз між ¦
¦ ¦ ¦реченнями і смисловими ¦
¦ ¦ ¦групами слів. Темп читання ¦
¦ ¦ ¦нижчий від нормативного. ¦
¦ ¦ ¦Припускається багатьох ¦
¦ ¦ ¦помилок на перестановку, ¦
¦ ¦ ¦заміну складів, звуків, слів ¦
¦ ¦ ¦у наголошуванні слів, ¦
¦ ¦ ¦інтонуванні речень. ¦
¦ ¦ ¦Недостатньо усвідомлює ¦
¦ ¦ ¦фактичний зміст твору, ¦
¦ ¦ ¦користуючись значною ¦
¦ ¦ ¦допомогою вчителя. ¦
¦-----------------------------+----+-----------------------------¦
¦II Середній ¦ 4 ¦Учень (учениця) читає словами¦
¦ ¦ ¦і складами. Читання монотонне¦
¦ ¦ ¦у темпі, нижчому від ¦
¦ ¦ ¦нормативного. Часто ¦
¦ ¦ ¦припускається помилок у ¦
¦ ¦ ¦вимові, наголошуванні слів, ¦
¦ ¦
¦інтонуванні речень, ¦
¦ ¦ ¦дотриманні пауз між ¦
¦ ¦ ¦реченнями і частинами тексту.¦
¦ ¦ ¦Виявляє розуміння фактичного ¦
¦ ¦ ¦змісту твору, смислових ¦
¦ ¦ ¦зв'язків між частинами тексту¦
¦ ¦ ¦із значною допомогою вчителя.¦
¦
¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 5 ¦Учень (учениця) читає ¦
¦ ¦ ¦переважно словами. ¦
¦ ¦ ¦Припускається помилок на ¦
¦ ¦ ¦заміну, перестановку складів,¦
¦ ¦ ¦у наголошуванні слів, ¦
¦ ¦ ¦інтонуванні речень, порушує ¦
¦ ¦ ¦правила вимови. У виборі ¦
¦ ¦ ¦інтонаційних засобів ¦
¦ ¦ ¦виразності користується ¦
¦ ¦ ¦значною допомогою вчителя. ¦
¦ ¦ ¦Темп читання дещо нижчий від ¦
¦ ¦
¦нормативного. Усвідомлює ¦
¦ ¦ ¦фактичний зміст, тему твору, ¦
¦ ¦ ¦смислові зв'язки між ¦
¦ ¦ ¦частинами тексту з допомогою ¦
¦ ¦ ¦вчителя. ¦
¦
¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 6 ¦Учень (учениця) читає ¦
¦ ¦ ¦переважно плавно, цілими ¦
¦ ¦ ¦словами у темпі, що ¦
¦ ¦ ¦відповідає нормативному, ¦
¦ ¦ ¦припускаючись окремих ¦
¦ ¦ ¦мовленнєвих помилок, а також ¦
¦ ¦ ¦у наголошуванні слів. У ¦
¦ ¦ ¦виборі інтонаційних засобів ¦
¦ ¦ ¦виразності користується ¦
¦ ¦ ¦допомогою вчителя. Усвідомлює¦
¦ ¦ ¦фактичний зміст, смислові ¦
¦ ¦ ¦зв'язки між частинами тексту ¦
¦ ¦ ¦з незначною допомогою ¦
¦ ¦ ¦вчителя. ¦
¦-----------------------------+----+-----------------------------¦
¦III Достатній ¦ 7 ¦Учень (учениця) читає плавно,¦
¦ ¦ ¦цілими словами у темпі, що ¦
¦ ¦
¦відповідає нормативному. ¦
¦ ¦ ¦Припускається кількох ¦
¦ ¦ ¦орфоепічних, мовленнєвих ¦
¦ ¦ ¦помилок. Виразно може ¦
¦ ¦ ¦прочитати твір з незначною ¦
¦ ¦ ¦допомогою класовода. ¦
¦ ¦ ¦Самостійно усвідомлює ¦
¦ ¦ ¦фактичний зміст, тему твору, ¦
¦ ¦ ¦основну думку - з допомогою ¦
¦ ¦ ¦вчителя. ¦
¦
¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 8 ¦Учень (учениця) читає свідомо¦
¦ ¦ ¦правильно, у відповідному ¦
¦ ¦ ¦темпі. Припускається окремих ¦
¦ ¦ ¦помилок у наголошуванні слів.¦
¦ ¦ ¦Переважно самостійно ¦
¦ ¦ ¦правильно добирає інтонаційні¦
¦ ¦ ¦засоби виразності, але не ¦
¦ ¦ ¦завжди точно інтонує у тексті¦
¦ ¦
¦слова, які відображують ¦
¦ ¦ ¦емоційний стан героя, стан ¦
¦ ¦ ¦природи і т. ін. В освоєнні ¦
¦ ¦ ¦основного смислу твору ¦
¦ ¦ ¦користується незначною ¦
¦ ¦ ¦допомогою вчителя. ¦
¦
¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 9 ¦Учень (учениця) читає свідомо¦
¦ ¦ ¦правильно, у відповідному ¦
¦ ¦ ¦темпі. Припускається окремих ¦
¦ ¦ ¦орфоепічних помилок. ¦
¦ ¦ ¦Самостійно добирає ¦
¦ ¦ ¦інтонаційні засоби виразності¦
¦ ¦ ¦але, не завжди точно голосом ¦
¦ ¦передає своє й авторське ¦
¦ ¦ ¦ставлення до героїв під час ¦
¦ ¦ ¦читання діалогів. Самостійно ¦
¦ ¦ ¦усвідомлює фактичний зміст ¦
¦ ¦ ¦твору; визначає його тему. ¦
¦ ¦ ¦Розуміє основну думку твору, ¦
¦ ¦ ¦в окремих випадках висловлює ¦
¦ ¦ ¦її неточно. ¦
¦-----------------------------+----+-----------------------------¦
¦IV Високий ¦ 10 ¦Учень (учениця) читає ¦
¦ ¦ ¦правильно, свідомо, у ¦
¦ ¦ ¦відповідному темпі. Вміє ¦
¦ ¦ ¦самостійно добирати ¦
¦ ¦ ¦інтонаційні засоби виразності¦
¦ ¦ ¦відповідно до змісту твору. ¦
¦ ¦ ¦Мають місце поодинокі ¦
¦ ¦ ¦орфоепічні помилки, випадки ¦
¦ ¦ ¦неточного застосування ¦
¦ ¦ ¦логічних наголосів, ритмічних¦
¦ ¦ ¦пауз. Самостійно визначає ¦
¦ ¦ ¦тему й основну думку твору. ¦
¦
¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 11 ¦Учень
(учениця) читає ¦
¦ ¦ ¦правильно, усвідомлено, у ¦
¦ ¦ ¦відповідному темпі. ¦
¦ ¦ ¦Самостійно добирає ¦
¦ ¦ ¦інтонаційні засоби ¦
¦ ¦ ¦мовленнєвої виразності, ¦
¦ ¦
¦передаючи своє й авторське ¦
¦ ¦ ¦ставлення до змісту твору. В ¦
¦ ¦ ¦окремих випадках не точно ¦
¦ ¦ ¦розуміє підтекст. Самостійно ¦
¦ ¦ ¦визначає тему і основну думку¦
¦ ¦ ¦твору. ¦
¦
¦----+-----------------------------¦
¦ ¦ 12 ¦Учень
(учениця) читає ¦
¦ ¦ ¦правильно, свідомо, виразно, ¦
¦ ¦ ¦з використанням основних ¦
¦ ¦ ¦мовленнєвих і позамовних ¦
¦ ¦ ¦засобів виразності, з ¦
¦ ¦ ¦допомогою яких він виражає ¦
¦ ¦ ¦розуміння фактичного змісту і¦
¦ ¦ ¦основного смислу твору, своє ¦
¦ ¦ ¦й авторське ставлення до ¦
¦ ¦ ¦нього. Самостійно визначає ¦
¦ ¦ ¦тему і основну думку твору. ¦
------------------------------------------------------------------
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.