Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ»
для 4 класу за редакцією М. С. Вашуленка, автори Тетяна Єресько, Олена Безкоровайна
(відповідно
до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом
Р. Б. Шияна , затвердженої Наказ Міністерства освіти і
науки України від 08.10.2019 року № 1273)
І семестр ( 7 годин на тиждень) Планування надано авторами підручника.
№ уроку |
Дата |
|
Факт. дата |
||||
Тема уроку |
Галузі, що інтегруються |
Зміст програмового матеріалу |
|||||
|
РОЗДІЛ 1 «Я –
ДОСЛІДНИК/ДОСЛІДНИЦЯ ПРИРОДИ» |
||||||
1-2 |
|
Із чого все
складається? Молекули й атоми |
|
|
|
||
|
|
||||||
3 |
|
Із чого все складається? Тіла та речовини |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||
Мовно-літературна |
Текст. План тексту |
||||||
Природнича |
Природні та штучні
тіла і речовини |
||||||
4 |
|
Вивчаю будову речовин |
Природнича |
|
|
||
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь за темою. |
||||||
5 |
|
Досліджую властивості твердих тіл, рідин і газів |
Природнича |
|
|
||
Мовно-літературна |
Загадки |
||||||
6 |
|
Як людина використовує речовини? |
Мовно-літературна |
Текст. Ключові слова |
|
||
Природнича |
Природні і штучні матеріали |
||||||
7 |
|
Поводжуся безпечно з речовинами |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||
|
Природнича |
Термометр. |
|||||
Мовно-літературна |
Дієслова |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила безпечної поведінки з хімічними речовинами |
||||||
8-9 |
|
Знайомлюся з вірусами |
Технологічна |
Малюнок вірусу та його «помешкання» |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Шляхи зараження вірусами |
||||||
Мовно-літературна |
Складаємо доповідь |
||||||
Природнича |
Де розмножуються віруси? |
||||||
10 |
|
Знайомлюся з бактеріями |
Природнича |
Корисні і шкідливі бактерії |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Захворювання, спричинені шкідливими бактеріями |
||||||
Мовно-літературна |
Загадки. |
||||||
11-12 |
|
Які бувають явища природи? |
Природнича |
Сезонні явища природи |
|
||
Мовно-літературна |
Вірш Олени Трофімової
«День став коротшим…» |
||||||
13 |
|
Вчуся розрізняти фізичні явища |
Математична |
Задачі на знаходження відстані. |
|
||
Природнича |
Приклади фізичних явищ |
||||||
14 |
|
Вчуся розрізняти хімічні явища |
Мовно-літературна |
План. Переказ тексту за планом |
|
||
Природнича |
Ознаки хімічних явищ |
||||||
15 |
|
Вивчаю біологічні явища |
Мовно-літературна |
Загадки |
|
||
Природнича |
Взаємозв’язок явищ у природі |
||||||
16-17 |
|
Опале листя: користь чи шкода? |
Мовно-літературна |
Повідомлення. Складаємо повідомлення |
|
||
Природнича |
Утворення перегною |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Середовище виникнення інфекцій |
||||||
|
Технологічна |
Аплікація з опалого листя |
|||||
18-19 |
|
Застосовую знання про природу |
|
Діагностувальна робота |
|
||
|
РОЗДІЛ 2 «ОБИРАЮ
ЗДОРОВ’Я» |
||||||
20 |
|
Визначаю складники
здоров’я |
Громадянська та історична |
Спадковість |
|
||
Мовно-літературна |
Вислови про здоров’я |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Здоровий спосіб життя |
||||||
21-22 |
|
Діагностую своє здоров’я |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Імунітет |
||||||
23-24 |
|
Що впливає на твоє здоров’я? |
Мовно-літературна |
Діалог |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Небезпечні для здоров’я дії |
||||||
25 |
|
Чому ми хворіємо? |
Мовно-літературна |
Вірші Надії Красоткіної |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Причини хвороб |
||||||
26 |
|
Шкіра: друг чи ворог? |
Природнича |
Віруси та бактерії |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила особистої гігієни |
||||||
Мовно-літературна |
Окличні речення. |
||||||
27 |
|
Інфекційні захворювання |
Мовно-літературна |
Ребуси |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила профілактики інфекційних захворювань |
||||||
28 |
Неінфекційні захворювання |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Причини захворювань людини |
|
|||
Мовно-літературна |
Розповідь про своє здоров’я |
||||||
29 |
|
Вплив рухової активності на розвиток організму |
Мовно-літературна |
Вислів |
|
||
Математична |
Розв’язування задач |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Види рухової активності |
||||||
30-31 |
|
Значення харчування для життя і здоров’я людини |
Мовно-літературна |
Вірш Людмили Дзвонок |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Поживні речовини. Меню на день |
||||||
32 |
|
Визначаю значення вітамінів |
Мовно-літературна |
Казка за Євгенією Качіною. Прислів’я |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Авітаміноз |
||||||
33 |
|
Чи потрібні організму мікроелементи? |
Мовно-літературна |
Ребуси |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Умови здорового харчування |
||||||
34-35 |
|
Визначаю страви національної кухні |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Українські страви |
||||||
36 |
|
Досліджую екологічно чисті продукти |
Мовно-літературна |
.Вислови |
|
||
Природнича |
Органічні продукти |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Екологічне маркування. |
||||||
37 |
|
Підсолодити чи ні? |
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати: кінцівка казки |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Користь і шкода цукру |
||||||
38-39 |
Чи корисна сіль? |
Громадянська та історична |
Соляна печера України |
|
|||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Значення солі для людини |
||||||
40 |
|
Як зберегти зір? |
Природнича |
Органи чуття |
|
||
Мовно-літературна |
Приказки |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила збереження зору |
||||||
41-42 |
|
Як зберегти слух? |
Природнича |
Сприйняття навколишнього світу |
|
||
Мовно-літературна |
Спільнокореневі слова |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила збереження слуху |
||||||
43 |
|
Як зберегти органи смаку та нюху? |
Природнича |
Роль органів смаку та нюху |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила збереження органів смаку та нюху |
||||||
Громадянська та історична |
Посередники між людським організмом і довкіллям |
||||||
44 |
|
Аналізую емоції |
Громадянська та історична |
Види емоцій |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Позитивні та негативні емоції |
||||||
Мовно-літературна |
Розповідь про випадки зі свого життя |
||||||
45-46 |
|
Як природа впливає на емоції? |
Природнича |
Людина-творіння природи |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Спілкування з природою |
||||||
Мовно-літературна |
Вірш О.Олеся «Все навколо зеленіє» |
||||||
47 |
|
Традиції збереження здоров’я в родині |
Математична |
Обчислення добутків письмово |
|
||
Мовно-літературна |
Розповідь за планом |
||||||
Громадянська та історична |
Традиції |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Активний і пасивний відпочинок |
||||||
48 |
|
Технічні засоби:користь чи шкода? |
Громадянська та історична |
Раціональний розподіл часу |
|
|
|
Математична |
Робота з діаграмою |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Наслідки для здоров’я |
||||||
49 |
|
Інформація та ситуації, які несуть загрозу життя |
Громадянська та історична |
Правдива і неправдива інформація |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила протидії небажаним пропозиціям |
||||||
50 |
|
Вивчаю правила користування джерелами водопостачання |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||
Мовно-літературна |
Розповідь за малюнком |
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як заощадити воду |
||||||
51-52 |
|
Пожежна безпека |
Мовно-літературна |
Казка «Квітка вогню» (за Надією Красоткіною) |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила протипожежної безпеки |
||||||
53 |
|
Чи небезпечний газ? |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Допомога постраждалому при отруєнні |
|
||
Мовно-літературна |
Дієслова.Час дієслів |
||||||
54-55 |
|
Звернення по допомогу в різні служби |
Громадянська та історична |
Надзвичайні ситуації |
|
||
Математична |
Обчислення значень виразів |
||||||
Мовно-літературна |
Іменники. Відмінки іменників |
||||||
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Служби порятунку |
|||||
56-57 |
|
Визначаю небезпеку на вулиці |
Громадянська та історична |
Дорожні знаки |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Безпечна поведінка |
||||||
58-59 |
|
Безпека під час активного дозвілля |
Мовно-літературна |
Вірш Надії Красоткіної «Здоров’я» |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як уберегтися від травм |
||||||
Технологічна |
Малюнок предметів для катання |
||||||
60 |
|
Як поводитися з незнайомими тваринами |
Природнича |
Домашні і дикі тварини |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Практичні поради |
||||||
61 |
|
Поведінка в
автономній ситуації на природі |
Мовно-літературна |
Прислів’я |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Боротьба за виживання |
||||||
62 |
|
Безпечна поведінка у громадських місцях |
Громадянська та історична |
Громадські місця нашого села |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Небезпечні ситуації |
||||||
63 |
|
Вивчаю правила поведінки з підозрілими предметами |
Громадянська та історична |
Вибухонебезпечні предмети |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила поведінки з піротехнічними засобами |
||||||
64-65 |
|
Корисні та шкідливі впливи на вибір безпечної поведінки |
Громадянська та історична |
Виправдані і невиправдані ризики |
|
||
|
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Як проводити свій вільний час |
|||||
66-67 |
|
Застосую знання про здоров’я |
|
Діагностувальна робота |
|
||
|
РОЗДІЛ 3 «Я
-ЛЮДИНА» |
||||||
68 |
|
Мої духовні та матеріальні цінності |
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь «У чому цінність знань» |
|
||
Громадянська та історична |
Спільні цінності |
||||||
69-70 |
|
Мої захоплення |
Громадянська та історична |
Здійснення мрій |
|
||
71 |
|
Мої досягнення |
Громадянська та історична |
Досягнення українців |
|
||
72 |
|
Власні потреби |
Громадянська та історична |
Потреби існування та розвитку |
|
||
73 |
|
Якість життя людини |
Громадянська та історична |
Самовиховання характеру |
|
||
74-75 |
|
Час як рідкісний ресурс |
Математична |
Задачі на визначення часу |
|
||
Громадянська та історична |
Вміння цінувати час |
||||||
Технологічна |
Малюнок на тему «Мій
вільний час» |
||||||
76 |
|
Різні способи використання свого часу |
Громадянська та історична |
Пріоритет |
|
||
77 |
|
Поліпшую власні уміння |
Громадянська та історична |
«Гнучкі навички» |
|
||
Мовно-літературна |
Оповідання, відгук |
||||||
78-79 |
|
Успіх у навчанні та подолання труднощів |
Мовно-літературна |
Чек-лист |
|
||
Громадянська та історична |
Корисні звички |
||||||
80-81 |
|
Застосовую знання про себе |
|
Діагностична робота |
|
||
|
РОЗДІЛ 3 «Я –
СЕРЕД ЛЮДЕЙ» |
||||||
82 |
|
Стосунки між людьми |
Громадянська та історична |
Здорові стосунки |
|
||
83 |
|
Визначаю родинні стосунки |
Мовно-літературна |
Прислів’я, їх зміст |
|
||
|
Математична |
Розв’язування задач |
|||||
Громадянська та історична |
Родина – найважливіша цінність |
||||||
84-85 |
|
Подружнє життя |
Громадянська та історична |
Родинне дерево. |
|
||
Математична |
Розв’язування задач |
||||||
86 |
|
Дружні та ділові стосунки |
Громадянська та історична |
Друзі |
|
||
87 |
|
Взаємодію з іншими людьми |
Мовно-літературна |
Правила Василя Сухомлинського |
|
||
Громадянська та історична |
Допомога та розуміння одне одного |
||||||
88-89 |
|
Знайомлюся та спілкуюся |
Громадянська та історична |
Правила знайомства |
|
||
Мовно-літературна |
Українська народна казка |
||||||
90-91 |
|
Будую дружні стосунки |
Мовно-літературна |
Дієслова, вжиті в переносному значенні |
|
||
Громадянська та історична |
Правила дружби |
||||||
Технологічна |
Виготовлення новорічного подарунка |
||||||
92 |
|
На що впливають друзі |
Мовно-літературна |
Прислів’я, їх зміст |
|
||
Громадянська та історична |
Позитивний та негативний вплив друзів |
||||||
93 |
|
Визначаю вплив рішень та поведінки |
Громадянська та історична |
Дружня компанія |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Булінг |
||||||
94 |
|
Вивчаю ситуації шкільного життя |
Мовно-літературна |
Складаємо розповідь за ситуацією |
|
||
Громадянська та історична |
Конфлікти |
||||||
95 |
|
Вплив груп на безпеку людей |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||
Мовно-літературна |
Переказ тексту за опорними словами |
||||||
Громадянська та історична |
Позитивний та негативний вплив груп |
||||||
96-97 |
|
Мережа Інтернет та безпека |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила інтернет-безпеки |
|
||
Мовно-літературна |
Види речень |
||||||
Громадянська та історична |
Спілкування в
Інтернеті |
||||||
Технологічна |
Вчимося фантазувати. Малюнок комп’ютерних вірусів |
||||||
98 |
|
Створюю цінності в моїй спільноті |
Громадянська та історична |
Життєві цінності |
|
||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Важливість життєвих цінностей |
||||||
99-100 |
|
Визначаю бажане майбутнє |
Мовно-літературна |
Вчимося фантазувати про майбутнє |
|
||
Громадянська та історична |
Екологічно чистий рідний край |
||||||
101-102 |
|
Шукаю ідеї. Визначаю їх цінність |
Мовно-літературна |
Текст-міркування |
|
||
Громадянська та історична |
Внутрішні зобов’язання людини перед собою |
||||||
Технологічна |
Виготовлення подарунка на Різдво |
||||||
103-104 |
|
Поведінка у довкіллі, яка приносить користь |
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Заходи для збереження природи |
|
||
Громадянська та історична |
Вплив людини на природу |
||||||
Природнича |
Людина - частина живої природи |
||||||
105-106 |
|
Застосовую
знання про людей |
|
Діагностична робота |
|
||
107 |
|
Підсумковий урок |
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.