вівторок, 7 вересня 2021 р.

КТП ЯДС 4 клас (За редакцією Вашуленка М.)

 Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ»

для 4 класу за редакцією М. С. Вашуленка, автори Тетяна Єресько,  Олена Безкоровайна

(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна , затвердженої Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1273)

І семестр ( 7 годин на тиждень)     Планування надано авторами підручника.

№ уроку

Дата

 

 

Факт.

дата

 

Тема уроку

Галузі, що інтегруються

Зміст програмового матеріалу

 

 

РОЗДІЛ 1  «Я – ДОСЛІДНИК/ДОСЛІДНИЦЯ ПРИРОДИ»

1-2

 

 Із чого все складається? Молекули й атоми

Мовно-літературна

Вчимося фантазувати. Казка за опорними словами.

 

Природнича

 Властивості води

3

 

Із чого все складається? Тіла та речовини

Математична

Розв’язування задач

 

Мовно-літературна

Текст. План тексту

Природнича

Природні та штучні  тіла і речовини

4

 

Вивчаю будову речовин

Природнича

Молекула кисню, молекула води

 

Мовно-літературна

Складаємо розповідь за темою.

5

 

Досліджую властивості твердих тіл, рідин і газів

Природнича

  Стани речовин

 

Мовно-літературна

Загадки

6

 

Як людина використовує речовини?

Мовно-літературна

Текст. Ключові слова

 

Природнича

Природні і штучні матеріали

7

 

Поводжуся безпечно з речовинами

Математична

Розв’язування задач

 

 

Природнича

Термометр.

Мовно-літературна

Дієслова

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Правила безпечної поведінки з хімічними речовинами

8-9

 

Знайомлюся з вірусами

Технологічна

Малюнок вірусу та його «помешкання»

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 Шляхи зараження вірусами

Мовно-літературна

Складаємо доповідь

Природнича

Де розмножуються віруси?

10

 

Знайомлюся з бактеріями

Природнича 

Корисні і шкідливі бактерії

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Захворювання, спричинені шкідливими бактеріями

Мовно-літературна

 Загадки.

11-12

 

Які бувають явища природи?

Природнича

Сезонні явища природи

 

Мовно-літературна

Вірш Олени Трофімової  «День став коротшим…»

13

 

Вчуся розрізняти фізичні явища

Математична

Задачі на знаходження відстані.

 

Природнича

Приклади фізичних явищ

14

 

Вчуся розрізняти хімічні явища

Мовно-літературна

План. Переказ тексту за планом

 

Природнича

Ознаки хімічних явищ

15

 

Вивчаю біологічні явища

Мовно-літературна

Загадки

 

Природнича

Взаємозв’язок явищ у природі

16-17

 

Опале листя: користь чи шкода?

Мовно-літературна

Повідомлення. Складаємо повідомлення

 

Природнича

Утворення перегною

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Середовище виникнення інфекцій

 

Технологічна

Аплікація з опалого листя

18-19

 

Застосовую знання про природу

 

Діагностувальна робота

 

 

РОЗДІЛ 2  «ОБИРАЮ ЗДОРОВ’Я»

20

 

Визначаю  складники здоров’я

Громадянська та історична

Спадковість

 

Мовно-літературна

Вислови про здоров’я

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Здоровий спосіб життя

21-22

 

Діагностую своє здоров’я

Математична

Розв’язування задач

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Імунітет

23-24

 

Що впливає на твоє здоров’я?

Мовно-літературна

Діалог

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Небезпечні для здоров’я дії

 

25

 

Чому ми хворіємо?

Мовно-літературна

Вірші Надії Красоткіної

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Причини хвороб

26

 

Шкіра: друг чи ворог?

Природнича 

Віруси та бактерії

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Правила особистої гігієни

Мовно-літературна

 Окличні речення.

 

27

 

Інфекційні захворювання

Мовно-літературна

Ребуси

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Правила профілактики інфекційних захворювань

 

28

Неінфекційні захворювання

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Причини захворювань людини

 

Мовно-літературна

Розповідь про своє здоров’я

29

 

Вплив рухової активності на розвиток організму

Мовно-літературна

Вислів

 

Математична

Розв’язування задач

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Види рухової активності

30-31

 

Значення харчування для життя і здоров’я людини

 

Мовно-літературна

Вірш Людмили Дзвонок

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Поживні речовини. Меню на день

32

 

Визначаю значення вітамінів

Мовно-літературна

Казка за Євгенією Качіною. Прислів’я

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Авітаміноз

33

 

Чи потрібні організму мікроелементи?

 Мовно-літературна

Ребуси

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Умови здорового харчування

34-35

 

Визначаю страви національної кухні

Математична

Розв’язування задач

 

Мовно-літературна

Робота з текстом

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Українські страви

 

36

 

Досліджую екологічно чисті продукти

Мовно-літературна

.Вислови

 

Природнича

Органічні продукти

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Екологічне маркування.

 

37

 

Підсолодити чи ні?

Мовно-літературна

Вчимося фантазувати: кінцівка казки

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Користь і шкода цукру

38-39

Чи корисна сіль?

Громадянська та історична

Соляна печера України

 

Мовно-літературна

Робота з текстом

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Значення солі для людини

40

 

Як зберегти зір?

Природнича

Органи чуття

 

Мовно-літературна

Приказки

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Правила збереження зору

41-42

 

Як зберегти слух?

Природнича

Сприйняття навколишнього світу

 

Мовно-літературна

 

Спільнокореневі слова

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Правила збереження слуху

43

 

Як зберегти органи смаку та нюху?

Природнича

Роль органів смаку та нюху

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Правила збереження органів смаку та нюху

Громадянська та історична

Посередники між людським організмом і довкіллям

44

 

Аналізую емоції

Громадянська та історична

Види емоцій

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Позитивні та негативні емоції

Мовно-літературна

Розповідь про випадки зі свого життя

45-46

 

Як природа впливає на емоції?

Природнича

Людина-творіння природи

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Спілкування з природою

Мовно-літературна

Вірш О.Олеся «Все навколо зеленіє»

47

 

Традиції збереження здоров’я в родині

Математична

Обчислення добутків письмово

 

Мовно-літературна

Розповідь за планом

Громадянська та історична

Традиції

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Активний і пасивний відпочинок

48

 

Технічні засоби:користь чи шкода?

Громадянська та історична

Раціональний розподіл часу

 

 

Математична

Робота з діаграмою

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Наслідки для здоров’я

49

 

Інформація та ситуації, які несуть загрозу життя

Громадянська та історична

 

Правдива і неправдива інформація

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Правила протидії небажаним пропозиціям

50

 

Вивчаю правила користування джерелами водопостачання

Математична

Розв’язування задач

 

Мовно-літературна

Розповідь за малюнком

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Як заощадити воду

51-52

 

Пожежна безпека

Мовно-літературна

Казка «Квітка вогню» (за Надією Красоткіною)

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Правила протипожежної безпеки

53

 

Чи небезпечний газ?

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Допомога постраждалому при отруєнні

 

Мовно-літературна

Дієслова.Час дієслів

54-55

 

Звернення по допомогу в різні служби

Громадянська та історична

Надзвичайні ситуації

 

Математична

Обчислення значень виразів

Мовно-літературна

Іменники. Відмінки іменників

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Служби порятунку

56-57

 

Визначаю небезпеку на вулиці

Громадянська та історична

Дорожні знаки

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Безпечна поведінка

58-59

 

Безпека під час активного дозвілля

Мовно-літературна

Вірш Надії Красоткіної «Здоров’я»

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Як уберегтися від травм

Технологічна

Малюнок предметів для катання

60

 

Як поводитися з незнайомими тваринами

Природнича

Домашні і дикі тварини

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Практичні поради

61

 

Поведінка в автономній ситуації на природі

Мовно-літературна

Прислів’я

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Боротьба за виживання

62

 

Безпечна поведінка у громадських місцях

Громадянська та історична

Громадські місця нашого села

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Небезпечні ситуації

63

 

Вивчаю правила поведінки з підозрілими предметами

Громадянська та історична

Вибухонебезпечні предмети

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

 

Правила поведінки з піротехнічними засобами

64-65

 

Корисні та шкідливі впливи на вибір безпечної поведінки

Громадянська та історична

Виправдані і невиправдані ризики

 

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Як проводити свій вільний час

66-67

 

Застосую знання про здоров’я

 

Діагностувальна робота

 

 

 

РОЗДІЛ  3 «Я -ЛЮДИНА»

68

 

Мої духовні та матеріальні цінності

Мовно-літературна

Складаємо розповідь «У чому цінність знань»

 

Громадянська та історична

Спільні цінності

69-70

 

Мої захоплення

Громадянська та історична

Здійснення мрій

 

71

 

Мої досягнення

Громадянська та історична

Досягнення українців

 

72

 

Власні потреби

Громадянська та історична

Потреби існування та розвитку

 

73

 

Якість життя людини

Громадянська та історична

Самовиховання характеру

 

74-75

 

Час як рідкісний ресурс

Математична

Задачі на визначення часу

 

Громадянська та історична

Вміння цінувати час

Технологічна

Малюнок на тему «Мій  вільний час»

76

 

Різні способи використання свого часу

Громадянська та історична

Пріоритет

 

77

 

Поліпшую власні уміння

Громадянська та історична

«Гнучкі навички»

 

Мовно-літературна

Оповідання, відгук

78-79

 

Успіх у навчанні та подолання труднощів

Мовно-літературна

Чек-лист

 

Громадянська та історична

Корисні звички

80-81

 

Застосовую знання про себе

 

Діагностична робота

 

 

 

РОЗДІЛ  3 «Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ»

82

 

Стосунки між людьми

Громадянська та історична

Здорові стосунки

 

83

 

Визначаю родинні стосунки

Мовно-літературна

Прислів’я, їх зміст

 

 

Математична

Розв’язування задач

Громадянська та історична

Родина – найважливіша цінність

84-85

 

Подружнє життя

Громадянська та історична

Родинне дерево.

 

Математична

Розв’язування задач

 

86

 

Дружні та ділові стосунки

Громадянська та історична

Друзі

 

87

 

Взаємодію з іншими людьми

Мовно-літературна

Правила Василя Сухомлинського

 

Громадянська та історична

Допомога та розуміння одне одного

 

88-89

 

Знайомлюся та спілкуюся

Громадянська та історична

Правила знайомства

 

Мовно-літературна

Українська народна казка

90-91

 

Будую дружні стосунки

Мовно-літературна

Дієслова, вжиті в переносному значенні

 

Громадянська та історична

Правила дружби

Технологічна

Виготовлення новорічного подарунка

92

 

На що впливають друзі

Мовно-літературна

Прислів’я, їх зміст

 

Громадянська та історична

Позитивний та негативний вплив друзів

93

 

Визначаю вплив рішень та поведінки

Громадянська та історична

Дружня компанія

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Булінг

94

 

Вивчаю ситуації шкільного життя

Мовно-літературна

Складаємо розповідь за ситуацією

 

Громадянська та історична

Конфлікти

95

 

Вплив груп на безпеку людей

Математична

Розв’язування задач

 

Мовно-літературна

Переказ тексту за опорними словами

Громадянська та історична

Позитивний та негативний вплив груп

96-97

 

Мережа Інтернет та безпека

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Правила інтернет-безпеки

 

Мовно-літературна

Види речень

Громадянська та історична

Спілкування  в Інтернеті

Технологічна

Вчимося фантазувати. Малюнок комп’ютерних вірусів

98

 

Створюю цінності в моїй спільноті

Громадянська та історична

Життєві цінності

 

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Важливість життєвих цінностей

 

99-100

 

Визначаю бажане майбутнє

Мовно-літературна

Вчимося фантазувати про майбутнє

 

Громадянська та історична

Екологічно чистий рідний край

 

101-102

 

Шукаю ідеї. Визначаю їх цінність

Мовно-літературна

Текст-міркування

 

Громадянська та історична

Внутрішні зобов’язання людини перед собою

Технологічна

Виготовлення подарунка на Різдво

 

103-104

 

Поведінка у довкіллі, яка приносить користь

Соціальна та здоров’я-збережувальна

Заходи для збереження природи

 

Громадянська та історична

Вплив людини на природу

Природнича

Людина - частина живої природи

105-106

 

Застосовую знання про людей

 

Діагностична робота

 

107

 

Підсумковий урок

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.